Lugn kväll som tomtens hjälpreda

Idag har jag lekt med lilltjejen i några timmar medans mamma var iväg med skolan. Kom till dagis vid 14 tiden och vi gick direkt hemåt, men promenaden som brukar ta mig 15 minuter tog ungefär en timme, vilket är ganska förståeligt eftersom jag hade en liten människa med mig. Som tycker det är roligt att leka i snön.
När vi väl var hela vägen hem, fast ute på gården höll mina tår på att förfrysas så jag fick in lilloppan så jag kunde tina mina tår. Vi åt lite mellis och tittade på tv. Och sedan gjorde vi pärlplattor, det var riktigt roligt, kommer inte ihåg att det var så roligt. Men vi hann med mycket den timman vi gjorde pärlplattor. Medans jag hann göra tre stycken så gjorde lillan en halv. Hon sjöng och stojade ju självklart emellan.

När mamma kom hem, min syster alltså beställde vi hem pizza och snackade lite skit. Och sedan tog jag mig hem, men väldigt försenade tåg, men resan hem för mig tog inte lång tid. Om tåget innan inte varit försenat skulle jag precis kommit innanför dörren nästan, och jag har varit hemma sedan 21. Tåget jag skulle tagit vad 40 minuter sent, men det tidigare tåget gick den tiden "mitt" tåg skulle gå, så det passade ju bra.

Sedan jag kommit hem har jag packat upp lite utav det jag handlade på vägen och sedan har jag hjälp tomten med inslagning av julklappar, 7 st rättare sagt. Så nu är 8 julklappar inslagna och klara, nu ska jag bara handla till två till, sedan får jag vara klar.

Imorgon hade jag tänkt att ta en tripp till centrum för att handla diskmaskinsalt, och kanske något annat om jag hittar. Sedan är det dags för kvällsjobb. Bävar inför söndagens morgonjobb då jag behöver åka 15.19 härifrån, med närmare 50 minuters väntetid lite överallt. Tråkigt att det inte passar med bussar och tåg, tror SL att alla sover en söndagsmorgon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0