Nu händer det grejjor

Nu har min tillvaro ändrats helt och hållet igen, slipper bli en fattig student, har hittat ett jobb! På mitt jobb dessutom=). Få stanna kvar på jobbet ett tag till, vet fortfarande inte hur länge men det blir i alla fall året ut. Så mycket vet jag i alla fall.
Så inte nog med att frisyren är ändrad, ändrades livet igen.

Var och tittade på en lägenhet i måndags som var helt OK, och igår fick jag några SMS av L, brorsans tjej där det stog att någon gammal arbetskamrat till brorsan hade fått den lägenheten, utan att ansöka!! Denne hade ringt och bråkat med bostadsföretaget och fått lägenheten, så jag blev lite arg och ringde till bostadsföretaget idag och undrade varför de hade gjort så, de vet ju inte vad de andra har för behov av en lägenhet.
Men då säger damen i luren att så har de inte gjort, om de någongång skulle göra så skulle de alla råka illa ut. Så jag hoppas att bostadsdamen talade sanning. Denne var i alla fall trevlig och tog mitt nummer och skulle ringa mig när et började dra ihop sig till beslut om ny hyresgäst. Så jag har fortfarande hoppet uppe om att kunna få den, större chans nu när jag får stanna på jobbet istället för att bli en fattig student som har 7000 i inkomst.

Idag kanske jag ska på middag hos min systers kompisar, får se hur det blir av det för min syster har ont i magen och funderade på att åka till akuten, bara det inte är en app, kommer inte ihåg om hon tagit bort sin. Annars kanske det är den som spökar. Om det inte blir middag där blir det golvskrubbning hemma. Bara WC och badrum men det blir en ordentlig skrubbning på knä.
Imorgon får jag en snabbvisit på förmiddagen, kan vara bra att det ser fint ut där hemma. Hann med all annan städning redan igår innan jobbet. Så det är bara lite kvar, men tar dessto mer tid tyvärr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0