Ikväll blir det africanparty.

Sitter hos syster min och lyssnar på musik inför kvällens party. Snart börjar alla förberedelser inför kvällen, sminkning, parfym, frisyr-fixning och öl.
Innan vi ska till klubben/lokalen ska vi till en park i stan och sitta där och föra lite. Ska bli riktigt mysigt, har inte varit i den parken sedan vi "nollade" de nya ettorna när jag gick i tvåan eller trean på gymnasiet. Det var en snäll nollning, så ta det lugnt, vi "tvåor/treor" var med i lekarna och gjorde bort oss lika mycket som ettorna.

Det var som sagt länge sedan jag var i den parken, brukar inte vara i stan speciellt mycket i huvudtaget, så bara den trippen ska bli trevlig, sen är det ju bra att det är med någon man tycker om också. Jag och min syster har en väldigt bra relation. Som ni kanske förstår eftersom min syster som är fem år äldre vill ha med sig "lillasyster" med ut=).
Kom att tänka på en gång när hon nyligen hade fylt 18 tror jag och jag var ensam hemme för att hon skulle ut och mamma och pappa var på landet, jag blev jätterädd för att vara ensam hemma och ringde till henne så hon sade till mig att hoppa på nästa tåg så skulle vi vara i stan tillsammans, jag satt och grät mig igenom tågresan för det var fulla=läskiga människor på tåget, en lördagskväll vid typ tio tiden.
Sedan när hon kom på i Älvsjö tror jag att det var började hon också gråta för att jag grät. Lite roligt haha.

Näe nu ska jag börja göra mig i ordning och kanske knäcka första ölen, jag vet klockan är bara halv fem. Men det struntar jag i för det är lördag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0