Heldag på jobbet.

Lite mer än hälften utav min arbetsdag är avklarad, började jobba klockan 7, och slutar vid 21.30 ikväll. Morgonen började ganska bra men efter klockan tio blev det nära inpå kaos, men det var roligt. Då fick ajg något att göra. Eftermiddagen är lugn för tillfället, hoppas att det blir mer att göra under kvällen, annars somnar jag nog=).

I fredags, alltså två dagar sedan, tappade jga min stegräknare när jag var på väg till jobbet, och tittade efter den på väg till jobbet idag igen.. Fick inte syn på den, det var bara att traska vidare och sedan ko mjag på vid strax innan 16 att kolla när apoteket stängde här på huset, och det var ju vid 16. Så jag skyndade mig upp till apoteket för att köpa en ny. 98:- gick den på, stor som en tegelsten, njae inte riktigt men nästan. Trippelt så stor som min förra i alla fall. Så det känns som om jag har en tegelsten hängandes i byxorna haha. Men nu har jag en ny stegräknare i alla fall, inte fy skam.

Imorse tog jag med mig två påsar med bullar (ca 40 st) till jobbet för att bjuda bort lite ftersom min frys är proppfull där hemma. Och alla som jobbade under förmiddagen blev nästan lyriska när jag berättade att jag hade med mig bullar till fikat vid 14. Och kvällspersonalen var lika glada de=). Nu finns det inte många kvar, max 5 st skulle jag gissa på. Går åt som smör i solsken, så är ordspråket va?
Det verkade som de flesta som skulle börja jobba kväll gillade bullarna med valnötter bäst, inte som en vanlig bulle, riktigt gott när det skär av med lite nötsmak=).

Imorgon ska jag jobba förmiddag, så förhoppnignsvis är jag helt slut när jag kommer hem ikväll så jag slocknar så fort jag lägger huvudet på kudden, det gjorde jag igår, somnade strax innan 22 och vaknade fem minuter innan klockan skulle ringa imorse.

Nu ska jag jobba vidare med något som jag får hitta på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0