Datorn är på väg att krascha(?)

Min dator har börjat leva ett eget liv, den stänger av sig själv lite när den vill, oftast när jag är inloggad på FB och spelar de olika spelen som finns där. Kanske är grafikkortet? eller fläkten? Jag har absolut ingen aning, jag gissar på att det är fläkten för datorn har börjat låta mer än var den brukade göra.

Igår kom jag hem strax innan 16 och började direkt med att skrubba i badrum/WC, låg på alla fyra och skrubbade golvet, det såg riktigt snyggt ut när golvet fortfarande var vått. Men så fort det torkar syns fläckarna som vägrar gå bort. Det är permanenta fläckar på golvet, missfärgningar av något slag som vägrar gå bort. Så det skulle passa bra med stambyte här. Men det händer nog inte på några år, och tills dess har jag förhoppningsvis flyttat.

Efter skrubbningen åkte jag med min syster och hennes lilla familj hem till L och J för att äta middag. L fyllde år, vet inte hur mycket, 30 någonting. Det bjöds på en gryta med spenat, lamm kyckling, räkor och palmolja. Det vet jag att det var i saedan var det säkert något mer. Den grytan var inte alls god, smakade och den smakade tyvärr riktigt illa. L bjöd på en annan gryta med lamm som var stark, riktigt stark. Inte så stark så tårarna och näsan rinner men det var inte speciellt långt ifrån. Så nästa gång blir det den grytan fast med kyckling istället för lamm. Sedan hade J bakat någon sorts rulltårta med kokos och så var det någon typ nougatmousse med valnötter(?) på riktigt god och mastig.
Var riktigt trevligt att jag blev ditbjuden! Kan ju inte påstå att jag känner vare sig L eller J speciellt bra, det är ju min systers kompisar. Men det var riktigt trevligt.

Fick dessutom nöjet att uppfostra min systerdotter lite grann. Passade på då både min syster och hennes kille satt och åt och lilltjejen sprang iväg från borde och hällde ut pärlor på golvet och inte lyssnade på vad jag sade. Så jag lyfte tillbaka henne till bordet och tillrättavisade henne lite. Gick ganska bra, men hon var lite trött och ville inte lyssna alls.
Tyckte att det var mitt jobb eftersom min syster hade väldigt ont i magen, och jag vet själv att när man har ont har man inget tålamod. Vilket behövs med en liten som inte vill lyssna.
Jag hoppas att min syster tycker att det är skönt att någon annan säger till också, det har hon i och för sig sagt förut men jag tog i ganska hårt. Tror nog att hon tyckte att det var ganska skönt att slippa ta den "fajten".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0