Mellandagarna

Nu är snart julen över, sedan är det bara nyår och plocka ner allt julpynt kvar... skönt ska det bli.

Julen i år har inte varit så trevlig som jag hade velat att den skulle vara.. Jag firade jul hemma hos min syster, det var i och för sig trevligt, men vi var bara tre och enhalv person, halven var inte så med i firandet så han räknas bara som en halv. Efter Kalles jul och "Kan du vissla Johanna" kom tomten, lilltjen blev livrädd när tomten kom innan för dörren, sen blev det bättre när tomten mutade henne med en klapp. Men hon vågade inte krama tomten men hon sade tack i alla fall =). Stackarn är ju knappt tre år, och så kommer den en främmande människa in genom dörren, vem blir inte rädd? Efter att tomten gått så skulle hon förklara för alla att tomten är snäll, inte farlig. Och det ska hon komma ihåg till nästa gång tomten kommer, kom hon och mamma överens om, om hon komemr ihåg det eller ej det märks nästa jul hehe. Efter en massa paket blev det dags att kolla på "Tomten är far till alla barnen" . Det tyckte inte lilltjejen var så roligt, vilket inte är så konstigt. Och jag åkte hem mitt i filmen eftersom det var reducerad trafik på bussar och liknande. 

Igår var det då juldagen, då tog jag det lugnt hemma till en början sen åkte jag hem till min syster igen och vi åt middag och lekte lite med lilltjejen innan hon skulle sova, sedan tittade vi på en film " I now pronounce you Chuck and Larry", Jag har sett den förr men min syster ville se en komedi så det fick bli den. Ni som har sett den vet att den är lite rolig så man kan skratta i alla fall, jag brukar ha väldigt svårt att skratta till filmer nu för tiden. När filmen väl var slut var jag på väg att ringa taxi hem, eftersom klockan blev 24 och det var dålig busstrafik, precis som jag säger adresserna frågar syster min om hon ska skjutsa hem mig, ja tack!=). Var hemma strax efter 24 och läste några sidor i boken "Anhörig", bra bok än så länge, lite mycket förklaringar bara, hmmpfff.

Idag har jag varit och armbågat mig fram i Farsta centrum och shoppat loss på mellandagsrean, det var itne så mycket rea som jag hade hoppats på men jag fick tag på det jag ville ha i alla fall, kom hem 3000 kr fattigare men med en rikare garderob=). Nu när jag har gått ner lite i vikt måste jag köpa nytt, så att det inte ser ut som jag går i blöja med mina gamla jeans som är för stora hehe. Det är nog itne långt kvar tills jag kan köpa ännu en mindre storlek i byxor, LÄNGTAR! Köpte inte bara kläder faktiskt, köpte lite nya gardiner också=). Snart kommer min syster och hämtar upp mig så ska vi hem till min mor och få de sista julklapparna.

Förresten, jag fick en blender i julklapp av tomten i år, gjorde juice i den igår, åhh vad gott det blev=). Men nu har jag tagit slut på mitt fruktförråd så jag mäste köpa frukt på hemvägen imorgon.

Nu ska jag sätta mig i soffan och dricka vatten så jag får bort min shopping-huvudvärk=).

God fortsättning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0